Voor alle nieuwe medewerkers, leerlingen en stagiaires

 

Doel en werkwijze van dit inwerk progamma.

Dit inwerk progamma is opgesteld om de inwerkperiode binnen Wonen en zo soepel te laten verlopen. Uiteraard sta je er niet alleen voor en zullen je collega’s je helpen om zo snel mogelijk ingewerkt te zijn.

 

Algemene informatie over Wonen en zo.

Locatie Wonen en zo bestaat uit 1 huis met daarin 2 woonkamers, gezinskamer en een technologie kamer met in totaal 12 cliënten. Er word hier verpleeghuiszorg geboden aan jonge cliënten met dementie.

 

Betreden van het huis.

Locatie Wonen en zo is een omheind terrein. De hoofdingang  is bij het hek beveiligd met een belsysteem en een code. Om te voorkomen dat je iedere keer naar binnen moet bellen naar de woongroepen, is het mogelijk het hek te open met de code. Uitleg over het belsysteem en hoe je het hek kunt openen zal je tijdens je inwerkperiode krijgen. Evenals de code.

 

Werktijden.

Er worden verschillende diensten gewerkt binnen Wonen enzo. Deze zijn verdeeld over 3 dagdelen, namelijk een dagdienst, avonddienst en nachtdienst.  

 

Dagdienst: 7:00 tot 15:15

Avonddienst: 15:00 tot 23:00

Nachtdienst: 22:45 tot 7:15

 

Pauzes.

Binnen Wonen en zo zijn er geen vaste pauzes. Koffie drinken en lunchen worden samen met de cliënten gedaan. Je werkdag is hierdoor een half uur korter.

 

Mobiele telefoons.

Het gebruik van je mobiele telefoon is tijdens werktijd niet toegestaan, tenzij dit noodzakelijk is voor een van de applicaties.

 

Bereikbaarheid van Wonen en zo.

Voor Wonen en zo heeft 1 centraal nummer welke is doorgeschakeld en binnenkomt op de 3 telefoons van het huis. Zo is er altijd iemand bij de telefoon in buurt zowel overdag, avond en in de nacht. (zie bijlage: Bereikbaarheid Wonen en zo.)

 

Ziekmelding.

Ben je ziek en kun je niet komen werken?

Bel dan voor 7:15uur naar de nachtdienst. Om 9:00 bel je naar de teammanager om vervolgafspraken te maken.

 

Computer, Ipad’s en printers.

Op kantoor van Wonen en Zo staat een computer en zijn er ipad’s aanwezig.

Er is ook een printer in aanwezig. Wanneer er documenten gekopieerd of gescand moeten worden, dien je in bezit te zijn van een identiteitsbadge van Wonen en zo. 

 

Identiteitsbadge.

Iedere medewerker, leerling en vrijwilliger heeft de verplichting een badge te dragen. De badge is voorzien van je naam, functie, personeelsnummer en foto.

De foto word gemaakt in de eerste werkweek en binnen 2 weken is de identiteitsbadge op kantoor.

 

Kledingvoorschriften.

Bij wonen en Zo hebben wij geen werkkleding. De bedoeling is om de cliënten en thuis gevoel te geven. Echter moet de kleding wel schoon, heel en representatief zijn.  Geen rokjes of korte broeken boven de knie. En geen laag uitgesneden truitjes.

 

Informatie voor nieuwe medewerkers.

Voor jou als nieuwe medewerker is het van belang zo snel mogelijk je draai te vinden binnen het team. Collega’s zullen je uitleg geven over verschillende zaken, echter is het ook van belang je zelf initiatief neemt tot het verkrijgen van informatie. Welke werkwijzen en bijzonderheden er zijn binnen Wonen en zo.

 

Applicaties.

Er zijn accounts voor je aangevraagd voor verschillende applicaties, o.a. voor:

-          Citrix

-          Office 365

-          Ons administratie

-          Farmed

 

Het is van belang te controleren of alle accounts daadwerkelijk voor je zijn aangemaakt. Vraag gerust hulp aan je collega’s of net contact op met de Helpdesk op nummer 055-5555100.

 

 Contactverzorgende.

Iedere gediplomeerde verzorgende zal contactverzorgende worden van 1 of meerdere cliënten. Als contactverzorgende ben je aanspreekpunt voor de bewoner, contactpersonen/familie, behandelaren en collega’s t.a.v. de cliënt die aan je is toegewezen.

 

Werkbegeleider.

Iedere gediplomeerde mag en kan een nieuwe leerling of stagiaire begeleiden. Hiervoor moet je een werkbegeleider cursus doen welke intern word gegeven. Je ontvangt hier begeleidende stukken om de voorgang en beoordelingen goed te kunnen beoordelen.

 

Informatie voor nieuwe Leerlingen en Stagiaires.

Voor jou als nieuwe medewerker is het van belang zo snel mogelijk je draai te vinden binnen het team. Collega’s zullen je uitleg geven over verschillende zaken, echter is het ook van belang je zelf initiatief neemt tot het verkrijgen van informatie. Welke werkwijzen en bijzonderheden er zijn binnen Wonen en zo.

 

Applicaties.

Er zijn accounts voor je aangevraagd voor verschillende applicaties, o.a. voor:

-          Citrix

-          Office 365

-          Ons administratie

 

Het is van belang te controleren of alle accounts daadwerkelijk voor je zijn aangemaakt. Vraag gerust hulp aan je collega’s of net contact op met de Helpdesk op nummer 055-5555100.

 

Werktijden.

Leerlingen en Stagiaires werken geen nachtdiensten. Stagiaires werken ook geen avonddiensten en in het weekend.

Leerlingen en Stagiaires werken boven formatie.

 

Leeruren.

Iedere leerling en stagiaire heeft recht op leeruren. Deze uren kan je 2 uur per dag inzetten om aan je opdrachten te werken of uit te voeren.

 

Lesdag.

Op de lesdagen word er geacht dat je op school bent. Bij afwezigheid moet je dit ook doorgeven aan de teammanager.